Monday, July 11, 2011

mata ikan buntal

semalam apa kena ntah mata nie x bole tidoq
bukan sebab minum nescafe pun
skit pun x rasa penat lepas balik dari opis
walhal thari p alamanda, ptg balik opis p pasar borong
sampai rumah bantu yuna siang2 ikan
jadi tgh2 mlm iron la baju budak2 tuk sekolah besok
aku pulak pilih punya pilih iron baju batik (rajin terlebih seterika baju la nie)
sedangkan normal day, kalau hari khamis terasa malasnya nak seterika baju batik

eloknya jer nak tidoq abah tu tgh period kot
marah-marah ibu pasal x nak ikut family nya p genting this friday night
bukannya x nak ikut, walhal kalau bab jalan2 kita yang no.1
tapi sebab keluarga sampai malam jumaat nie
tak kan orang mai rumah tuan rumah x dak
abah cakap ibu selfish!
ntah la, ibu x faham mcm mana nak bagi abah paham
abah ckp biaq dia dok rumah, ibu ikut family nya p genting
ibu tetap degil x nak ikut
last2 ayat biasa abah yang berbisa
"saya kawen dgn Noor Azura Ahmad, bukan pegawai"
lantak la ibu buat bodoh jer, susah ckp dgn org x paham bahasa
hai dah la x bole tidoq, kena marah pulak tu
bertambah la mata nie x mo tidoq sbb jiwa kacau
last2 tido jugak

ayesha pulak sebelum tu tido dpn tv
pakai pampers saja x nak pakai baju
angkat dia tido dlm bilik, dia tidoq elok saja sampai ke pagi
walhal kita berselimut litup abis sebab pasang kipas dan aircond
tadi sebelum gerak ibu pegang badan dia, dah tak panas lagi
harap-harap dia x demam ari ni

berbalik kepada cerita ibu
ari nie mata ibu jadi mata ikan buntal
sebab x cukup tidoq
bagus lagi kalau mata ibu jadi mata ikan uji rashid
cantik gitu ...

mata uji rashid

mata ikan uji rashid

mata ikan buntal

Sunday, July 10, 2011

astro VS unify


sebenaqnya aku x brapa tau sgt UNIFY ni apa dia
tp untuk pengatahuan semua
officially aku dah terminate ASTRO monday lepas 04.07.11
then UNIFY dah completely installed di rumah on Thursday 07.07.11
so far tak sempat lagi google siaran free yang dia kasi
but as at today yang aku observed
internet Unify ok x der buffering atau sangkut2
budak2 layan youtube ok jer
pastu talian telefon dari telekom- telekom free!
amik kau cakap la sampai abis suara
telefon yang dia bagi cordless n wireless
so pegi toilet pun bole gayut
bila tgk d screen tv pulak
ada byk icon utk kita pilih setting dia
more friendly, unique n colorful
mcm kita tgh mengadap laman sesawang@web, bukan tgk tv yer
pakej yg aku pilih Hypp TV
sebulan RM149 kalau x silap
so lg jimat kalau bayar astro n tenet asing
that's y gud bye ASTRO!!!
and foremost Unify time hujan siaran x terganggu yer
harap maklum

(cedok dari internet gambar hypp tv unify
tp nie bukan gambar icon2 yang aku maksudkan tu)

apa beza ct dengan aku

persamaan aku dgn ct nurhaliza

1. kami sebaya sebab lahir tahun sama yang sama 1979
2. ct nak sambung belajar , aku pun nak sambung belajar
(cuma dia nak buat diploma, aku nak buat master)
3. dulu dia dpt UiTM Arau sama aku tp dia x pi
4. sekali pandang rasanya saiz badan aku lebih kurang sama ngan dia
(sbb tu slalu bg alasan kat din ct pun gumuk gak..)

perbezaan aku dgn ct

1. dia jutawan aku ribuan/ratusan pun susah
2. dia jelitawan aku ada rupa saja, panjang kata rupawan (perasan!)
3. dia nak apa petik jari saja, aku kena tekan kalkulator dulu
(kena kira bajet takut terlebih bajet tpaksa makan maggie)
4. dia dah pi haji, aku belom mak aji lagi

(will keep updating, sungguh aku tak dak gheja)

- only bos in the houz -

ari ni masuk opis
tgk2 aku sorang jer dtg
3 staf aku cuti
sorang lagi jumpa dentist
congak3 minggu lepas 3 ari aku off
staf aku pulak setiap masa aku tgk
berhempas pulak menyiapkan report
bagus betoi dorang nie
mmg berdikari sungguh, tak payah suruh2
sampai aku pulak yang naik segan ngan dorang
maklum la dorang dah lama di audit dalam
mmg bab2 tertentu lebih berpengalaman dari aku
aku nie pandai prestasi saja
so today aku pulak
akan menyiapkan report bahagian aku
ameeen

Saturday, July 9, 2011

ayesha masuk wad

dalam gembira ada juga dukanya
baby ayesha masuk wad
ibu cuti 2 hari jaga ayesha
di hospital ayesha dah jadi bahan kajian para doktor
still tak dapat tentukan penyakitnya
banyak kemungkinan
bagaimanapun ibu doakan lepas ni ayesha sihat selalu
dan dapat menjalani kehidupan normal mcm kanak2 lain
pasni ayesha kena buat susulan di HKL
ibu kena tunggu surat appoinment dari hospital
ayesha kena admid di sana untuk buat rawatan susulan
ibu harap sakit ayesha hanya bersifat sementara
luv so much baby ayesha ...

Thursday, July 7, 2011

Kami dah pindah rumah

sabtu lepas 02.07.11 kitorang pindah
sewa lori 1 tan 2 kali trip barang
trip ke 3 barang2 untuk dibuang
blom masuk trip exora sendiri
brapa kali trip pun ntah

sekarang rumah tengah tunggang-langgang
banyak habuk sbb kabinet dapur tgh pasang
geram btoi kat azhar lambat sungguh buat gheja
walhal dah lama bgtau nak masuk bila
slom mlow btoi ..

dek sebab banyak habuk
budak2 dan yuna demam
ayesha plak bila demam kaki tak bole jalan
mungkin kesan sawan dulu kesian dia

-sakit prot-
end

Friday, July 1, 2011

Ubahsuai Rumah Part 6




ibu pilih warna cat master bedroom



kanan : set katil master bedroom
kiri : set katil budak2